Contractul cu firma Bechtel, de negăsit Boagiu face plângere penală împotriva lui Şova

Boagiu face plângere penală împotriva lui Şova

Fostul ministru al Transporturilor Anca Boagiu îl acuză pe Dan Şova că ascunde contractul original cu firma Bechtel.

Prin intermediul unui comunicat de presă, Boagiu anunţă că a făcut o plângere penală la Parchetul General împotriva ministrului delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Național.

„Îl acuz public pe Dan Şova de faptul că ascunde contractul original Bechtel semnat de Adrian Năstase în anul 2003, unul dintre cele mai costisitoare contracte asumate vreodată de un Guvern al României. Intenţia lui Dan Şova este evidentă: vrea să-l apere pe fostul său şef de partid. Altfel, îmi pun întrebarea: cui, din PSD, îi este frică de contractul parafat de un alt Guvern PSD? Pentru a-i ajuta pe Dan Şova şi pe ministrii USL să-şi depăşească stadiul, demonstrat public, de cei mai incapabili şi neperformanţi guvernanţi ai României, apelez la instituţiile acreditate ale statului să le dea o mână de ajutor în desecretizarea completă a contractului Bechtel.
Înţelegerile contractuale dintre părţi, respectiv dintre Guvern şi Bechtel International Inc. au încetat. Ca atare, îi amintesc lui Dan Şova că are OBLIGAŢIA să facă public TOT contractul, inclusiv contractele şi comisioanele firmelor de avocaţi implicate în această afacere, în frunte cu firma sa şi a mamei sale”, spune Boagiu în comunicat.

„Guvernarea USL este caracterizată de ruinarea economiei naţionale, de minciună, manipulare şi de o politică agresivă de lipsă de transparenţă”, mai spune fostul ministru al Transporturilor în încheierea comunicatului.

Update: Dan Sova îi răspunde Ancăi Boagiu şi afirmă, între altele, că speră ca aceasta să nu fi reclamat faptul că ar ascunde contractul

Dan Şova s-a declarat oarecum amuzat de demersul Ancăi Boagiu, în condiţiile în care el a semnalat “dispariţia” documentului original şi cerut să fie găsit, fiind căutat, în acest moment, de Corpul de Control al premierului.

„Eu sper că dna Boagiu nu a reclamat faptul că aş ascunde contractul, când faci o plângere susţinând evident un lucru fals, se numeşte o infracţiune de denunţ calomnios. Dacă a făcut plângere penală că aş ascunde eu, va avea o plângere penală pe cinste din partea mea, care nu va fi o glumă”, a spus Dan Şova, la Realitatea TV.

În privinţa documentului original, Şova susţine că mijloacele de căutare ale Corpului de Control se reduc la formularea unor adrese către instituţiile care il puteau deţine.

„S-a făcut o cerere inclusiv la DNA pentru a preciza dacă originalul e află la ei. Următorul pas, dacă nicio instituţie nu va spune că are, ne vom adresa şi Companiei Bechtel. Corpul de Control deja s-a adresat probabil, dar fiind in concediu nu sunt updatat, pentru a spune dacă vor dori originalul dânşilor. Toată lumea are acest contract, dar în copie, dar desecretizarea ţine de procedură formală, trebuie să aplici ştampila de desecretizare pe contractul original. Există mai multe copii care se află în posesia celor care au dreptul. Cei vinovaţi de dispariţie vor răspunde penal”, a mai spus ministrul.

Dan Şova anunţa la începutul lunii că nu poate fi găsit contractul original semnat cu Bechtel în 2003.

Ministrul Sova anunta la un post Tv, la începutul lunii august, că nu este de găst originalul contractului cu Bechtel. Ministrul a subliniat că acesta este şi motivul pentru care documentul respectiv nu a fost desecretizat, dar că prevederile sale vor fi publicate, imediat ce se va da de urma contractului.

„Nu am reuşit la Ministerul Transporturilor să se găsească varianta originală a contractului semnat. Desecretizarea se face pe contractul original. Contractul desecretizat publicat în 2006 e cel original din 2003, dar updatat cu actele adiţionale din 2005. Nu s-a găsit varianta originală din 2003. […] Anexele au apărut după 2005. Contractul a fost desecretizat în 2006”, a susținut Dan Șova la un post Tv.

Acesta a spus că prețul menționat în actul adițional a ajuns la 10 miliarde de euro, de la 2,2 miliarde de euro.

„Boagiu (fostul ministru al Transporturilor Anca Boagiu, n.r.) a spus într-o conferinţă de presă că a trebuit să rezilieze parţial. E clar că modificările din 2005 au dus contractul la 10 miliarde de euro. Oamenii aşteaptă să vadă pe ce cheltuieli nejustificate s-au dus banii”, afirma Dan Șova.

Documente „declasificate” şi nu prea

Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine (DPIIS) condus de ministrul delegat Dan Şova anunţa anterior că a publicat pe pagina sa de web documentele „declasificate” referitoare la contractul dintre statul român şi Bechtel International pentru construirea autostrăzii Braşov-Cluj-Borş.

Pe pagina de internet a DPIIS au fost afişate însă doar acordurile din 2006 şi, respectiv 2011, privind modificarea contractului semnat de Guvernul Năstase în 2003, precum şi acordul de încetare a contractului, parafat în acest an.

DPIIS nu a publicat contractul iniţial, aprobat în 2003 de Guvernul Năstase şi nici contractele de consultanţă juridică şi valoarea acestora.

Dan Şova a anunţat la sfârșitul lunii mai că a fost reziliat contractul cu Bechtel, statul român urmând să plătească companiei americane 37,2 milioane de euro şi datorii de 50 milioane de euro.

Proiectul de construire a Autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov – Borş, a început în anul 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat companiei americane Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autorităţile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă.

După 11 ani de la semnarea contractului, statul român are 52 de kilometri de autostradă în funcţiune şi 1,4 miliarde de euro deja plătite.

SURSA -COTIDIANUL.RO

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *