Dacă nici asta nu sesizează DNA-ul? CFR MARFĂ A RENUNŢAT LA UN CONTRACT (CÂŞTIGAT) CARE O PUTEA SALVA ÎN FAVOAREA „CĂPUŞEI” G.F.R. S.A.!

Pe 6 decembrie 2012, prin anunțul 140952, CONPET SA scoate la licitație un contract cadru pe patru ani, pentru transportul producției de țiței și gazolină între punctele de lucru ale CONPET și rafinării. Valoarea contractului este de 394.680.312 lei cu tot cu TVA, iar termenul-limită pentru depunerea ofertelor este 23 ianuarie 2013, ora 9,00, deschiderea ofertelor urmând a avea loc la ora 11,00. Criteriul principal pentru atribuirea contractului este pretul cel mai scăzut.

La licitație participă suferinda CFR Marfă SA și steaua în ascensiune a transportului feroviar, Grup Feroviar Român SA. Oferta cea mai bună vine de la CFR Marfă SA, iar compania de stat pare a trage o sănătoasă gură de oxigen, având asigurat pentru următorii patru ani un contract de 100.000.000 de euro, o treime din cifra de afaceri pe 2011.

Aparent, toată lumea este fericită. Iar cel mai fericit este statul român, pentru că a reușit să ia fața privaților-căpușă de la GFR și să obțină tot de la statul român, proprietar majoritar al CONPET, un contract care, odată intrat în portofoliul CFR Marfă, va crește valoarea acesteia înainte de privatizare.

Numai că, în timp ce ministrul Fenechiu se juca de-a “Privatizăm CFR Marfă, nu privatizăm CFR Marfă”, rupând petală după petală din floarea acordului cu FMI, băieții deștepți din transporturi feroviare, dacă-i putem numi așa, dau lovitura, profitând de un moment de neatenție generală. Astfel, deși CFR Marfă oferise cel mai bun preț și cele mai bune condiții, câștigând detașat licitația pentru contractul cu CONPET, reprezentanții societății de stat pur și simplu nu se prezintă la semnarea contractului de 100.000.000 de euro. Adică exact așa cum ați auzit: cu contractul pe tavă, cu venituri de 100.000.000 de euro asigurate în următoarele 48 de luni, CFR Marfă, companie cu datorii de 450.000.000 de euro, întoarce curul banilor și, pur și simplu, nu mai semnează contractul. Iar asta înseamnă nu doar pierderea celor 100.000.000 de euro în patru ani, ci și pierderea imediată a un milion de dolari, garanția de participare la licitație, constituită la data depunerii ofertelor. Cum ar veni, în loc să-și asigure venituri consistente pentru următorii ani, CFR Marfă reușește să-și adâncească gaura cu un milion de dolari doar așa, prin neprezentare la semnarea contractului.

Ca o consecință normală a refuzului CFR Marfă de a face bani chiar înainte de privatizare, CONPET organizează o negociere directă, fără anunț de participare, și atribuie, pe 30 aprilie 2013, o parte din contract, în valoare de 42.040.852 de lei cu tot cu TVA (aproximativ 10.000.000 de euro), către Grup Feroviar Român SA.

Care GFR este unul dintre principalii competitori la privatizarea CFR Marfă și, de asemeni, o căpușă imensă care suge de la CFR vagoane, locomotive, contracte și angajați, ajungând ca dintr-o firmă minusculă, condusă de un fost samsar de fier vechi, cu venituri de 80.000 de lei în 2001, să aibă în 2011 venituri aproape egale cu CFR Marfă și să se bată, acum, pentru preluarea acesteia.

Dacă nici asta nu este o mânărie demnă de atenția DNA, atunci chiar nu știm cu ce se mai ocupă instituția cu pricina, cu excepția fugăririi de votanți pe ulițele patriei. Cum nu știm, de asemeni, cum este posibil ca astfel de mânării să se petreacă nestingherite sub ochiul versat de șmecher moldav al ministrului Fenechiu, guralivul antibăsescian care va scoate la vânzare CFR Marfă pentru un preț de pornire de doar 797.058.000 de lei, adică dublul contractului pe care CFR Marfă a refuzat să-l semneze.

Sursa: Caţavencii