UBER ȘI BOLT, INTERZISE DE ASTĂZI. CE PĂRERE AVEȚI?

UBER și BOLT sunt interzise de astăzi prin OUG.
Chiar dacă transportatorii susțin că aceste activități de ridesharing nu dispar după intrarea în vigoare a Legii taximetriei, tot ei adaugă că ”dispar activitățile ilegale”, fiind necesară autorizație pentru transport persoane.
Șoferii care vor continua să-și desfășoare activitatea prin cele două aplicații, vor primi amendă. Ei riscă să li se ridice și plăcuțele de înmatriculare pe o perioadă de șase luni. Deci ies pe traseu pe propriul risc și pentru o cursă de câțiva zeci de lei sunt pasibili de amenzi de milioane și chiar să rămână fără posibilitatea de a-și conduce propria mașină jumătate de an.
După adoptatea ordonanței prin care sunt interzice activitățile de ridesharing, din Guvern erau declarații prin care se susținea că vor fi reglementate separat activitățile desfășurate de UBER și BOLT, dar acest lucru nu s-a întâmplat.

”Diferența dintre magazinul din colț și hipermarket”

”Taximetriștii sunt oricum ostatici în afacerea asta. Ei fie sunt angajați, dirijați de o firmă de taximetrie, în care avantajele sunt ale patronului, deci fie că muncesc pentru UBER, fie că o fac pentru un patron care are mai multe taxiuri, e același lucru pentru șofer. În cazul UBER sunt niște condiții cu privire la mașină, să fie mai nouă, curată, se lucrează prin card. Diferența e ca între buticul din colț, al cărui patron își face o vilă și-și cumpără două mașini, și hipermarket, în care totul e fiscalizat. Patronii de taxiuri vorbesc despre legalitate și plăți. Da, plătesc o licență, dar în rest, ce se lucrează, se face cum vrea Dumnezeu, cu 50 de lei pentru o cursă de 10 lei, când plouă, nu merge niciunul, când îi chemi, nu vine niciunul, așteptă toți în fața marilor magazine, unde ies oameni cu bagaje. UBER-ul, în schimb, funcționează ca o corporație, fiind totul computerizat, unde-l chemi acolo vine, se afișează prețul cursei de la început, nu e mica tocmeală” a spus jurnalistul Val Vâlcu.